Wednesday, October 11, 2017

Growing Up

Assalamuaalaikum.

Harini, kita belajar satu benda penting dalam hidup. Tak semua suka kita, tak semua akan sokong kita sebab tak semua sayang kita macam mana kita sayang dia. Lagi satu kita belajar, kejujuran memang pahit untuk ditelan, lebih sakit untuk dihadam. Kita betul betul rasa kita dah dewasa bila kita kena berdepan dengan hal ni. Tapi kan, alhamdullilah kita belajar..kalau tak mungkin sampai  harini kita rasa macam kita ni best je.

Tadi kita call mama kita. Mama pesan, benda kecik tak payah pikir lah. Pendapat orang berbeza beza. Awak nampak awak macam best, tapi mungkin tidak pada dia. Dia nampak dia yang best. Haha. OK mama. Kita tak tahu la. Mama kita memang kawan baik kita. Lega dengar kata kata dia. Tetiba rindu dia.

Bosannya jadi orang besar ni kan? Makin lama makin banyak sedih dari suka. Pastu kan, hati kita selalu sedih. Ngarut je. Kita semua nak kita ada.

Tadi kita gi makan, pastu kita tadi jumpa kucing gemuk jalan tergedek gedek. Kita gelak la cakap eee gemuknya diaaa. Rupanya dia mengandung. Kita fikir, cana la dia nak survive hidup dia tu takda laki, merempat. Muka comel, gebu, tapi sayang. Itu lah kan. Hidup ni tak selalunya indah kan? Kita punya sedih, sampai rasa sakit kat kerongkong kita ni. Kita duk terfikir, macam manalah dia jaga anak dia. Kita belai belai dia, main dengan dia, tapi dia tak berapa larat, mungkin sebab dia sarat sangat tu. Kita bisik kat dia, kita kata tolong kirimkan salam pada orang yang dah takda dengan kita...taktau lah sampai ke tidak. Kita pun tak pernah dengar lagi orang kata kirimkan salam kat orang mati melalui kucing. Kita bantai aje.

Kita nak minta dengan Allah, tenangkan lah hati kita ni. Rasa macam ada ribut. Taktau la. Ni kita pasang pulak playlist lagu indie sedih, lagilah kita layan.

Okaylah. Kita ni kalau buang masa memang juara. Kita nak gi buat thesis kita ni. Kalau awak baca nota kita ni, (rasanya memang takda), awak mesti cakap kita macam poyo je kan tulis blog, tapi nanti anak cucu kita boleh baca sambil cakap "eee nenek ni mengarutnya". Hahaha. Eleh, kita tau korang pun nak buat balik blog kan?

Kita sekarang kuat sangat lupanya. Nak tulis semuanya. Tulis diari karang dimakan zaman kalau tak hilang. Kita tulis sini la. Awak nak judge awak judge la. Nama blog ni pun Judgemental. Sesuai nak judge orang mental cam kita.

Okay okay. Kita betul betul kena gi buat thesis kita ni. Awak kalau rajin doakanlah untuk kita eh? Kita nak habiskan thesis kita ni, boleh kata sakit tu ibarat terputus lah tendon kita ni. Okay awak, bye bye. Jangan lupa makan.

p/s : Kita gemuk sekarang 76kg kot. Ramai gila orang tegur. Tadi kita stress kan, kita gi lah lari ( baca : jalan2 dari rumah kita gi MyEG kat belakang rumah kita ni) tetiba perut buncit kita dah takda. Macam flat dah. Esok nak lari lagi lah camni. Semoga kita kurus kering. OK BYE