Sunday, December 26, 2010

Kenangan Di Kuala Lumpur.

Aku berada di dalam perut kapal terbang, menunggu giliran untuk keluar dan menjejakkan kaki di bumi Kuala Lumpur. eceh. Aku berdiri melihat persekitaran perut kapal kerana bosan menunggu giliran nak keluar. Sedang aku enak memakan masa di dalam perut kapal terbang Air Asia, aku mendengar suara kanak2 kecil bercakap dengan slang indonesia yang aku kira cukup comel. Aku squeed dalam hati aku. Comel sungguh budak2 indon ni

Ayuh kita ikuti perbualan mereka yuk (aku tulis dorg punye conversation dalam notebook aku sebab kagum HAHA)..

"Kaka, kita di mana ya ka?"
"Kita di erport kuala lumpur lcct."

"Kaka, kita pernah pergi di mana aja ya ka."
"Aauh. Kita udah ke New Zilan, Amerika, Italee, Romania, Germani..lagi mana ya." (kira jari)

*aku terkedu. main2 ke ape budak ni.*

kita ikuti lagi perbualan mereka :

"Haa. India, Sauf Afrika, Koria Utara."
"Ka, itu tempat yang peninggalan sejara tu apa ya ka? tempat dewa dewi di romania itu ka."

"Oh itu. Colosseum. Kan udah banyak kali kita ke sana?"
"Iya dong. Tapi aku lupa aja. Selalu aja bikin penasaran."

aku : "Mofos! You are hardly half of my age, and you already visit half of the world?! sweet alabama! oh i bet you've been there too kan?"

but then of course i keep it in me. seronoknye travel banyak2. die siap cite lagi ngan adik die. muzium2 yang die dah gi semua tu. aku paling jauh pun sarawak je kot.. T_T